امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۲/۳۱- ۱۴:۳۴ - مشاهده: ۲۸۰

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان

با کمال تاسف و قلبی آکنده از غم، شهادت جانسوز آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سانحه غم انگیز سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی در 29 اردیبهشت 1403 را اعلام می داریم.

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در راه بازگشت از مراسم رسمی افتتاح سد بر روی رودخانه ارس بودند. زندگی آنها وقف خدمت به ملت عزیزمان بود و کمکهای آنها اثری پابرجا در تاریخ ایران و تعاملات دیپلماتیک آن بر جای گذاشته است.
در این حادثه دلخراش همچنین حضرت آیت الله محمدعلی آل هاشم امام جمعه محترم تبریز و مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی، اعضای تیم محافظ رئیس جمهور و همچنین خلبان، کمک خلبان و خدمه بالگرد نیز به شهادت رسیدند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های این شهدا و ملت ایران در این ایام غم و اندوه ابراز می دارد. ما در کنار یکدیگر به عنوان یک ملت عزادار هستیم و میراث کسانی را که زندگی خود را وقف پیشرفت و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران کردند ارج می نهیم.
در این لحظات غم انگیز، از اتحاد و عزم خود برای ادامه مسیر رهبران درگذشته خود برای ایجاد صلح، ثبات و توسعه ایران و ملت آن، قدرت می‌گیریم.
روحشان در آرامش ابدی باد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما