امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۰/۱۲/۰۹- ۱۱:۲۲ - مشاهده: ۱۸۲۳

توصیه‌هایی به متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های گرجستان

توصیه‌هایی به متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های گرجستان

پیرامون برخی مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های گرجستان، برخی نکات و توصیه‌هایی به متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های گرجستان به شرح ذیل ایفاد می‌گردد:

 

1- به استثنای رشته‌های غیر پزشکی برخی دانشگاه‌های گرجستان (لیست ذیل)، مدارک صادره از سوی سایر دانشگاه‌های گرجستان، مورد تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیست. همچنین رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و ... دانشگاه‌های مستثنی شده نیز مورد پذیرش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمی‌باشد.

 

📚 لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم کشورمان برای ارزیابی مدارک آنها را اینجا ببینید. (http://grad.saorg.ir/After-September2021)

 

۲- با توجه به اینکه نظام لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با هدف و مقاصد گردشگری برقرار می‌باشد، لذا اتباع ایرانی که قصد دارند با هدف دانشجویی و تحصیلی به گرجستان سفر کنند، می‌بایست قبل از ورود به این کشور نسبت به اخذ ویزای دانشجویی از سفارت گرجستان در تهران و یا اخذ مجوز ورود دانشجویی از وزارت علوم و آموزش گرجستان (به صورت اینترنتی) اقدام نمایند.

شایان ذکر است؛ افرادی که با بهره گیری از نظام لغو روادید بین دو کشور، به صورت گردشگری وارد گرجستان شده و سپس برای اخذ اقامت دانشجویی اقدام می‌کنند، ممکن است با ممانعت ورود مواجه شده و یا در صورت ورود درخواست اقامت ایشان از سوی دولت گرجستان پذیرفته نشود.

 

۳- متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های گرجستان قبل از ثبت نام و پرداخت هزینه ترم تحصیلی به دقت در خصوص شرایط تحصیل در گرجستان و وضعیت دانشگاه انتخابی( اعتبار و رتبه آن در رتبه بندی‌های بین المللی، امکانات و ظرفیت های آموزشی، اعتبار مدارک آن در سایر کشور ها و هزینه‌های تحصیلی و اقامتی و ...) تحقیق نمایند چرا که به سبب عدم تحقیق و بررسی کافی در خصوص شرایط تحصیل و زندگی در گرجستان، برخی از هموطنان پس مدتی از تصمیم خود پشیمان شده اند. لذا توصیه می‌گردد هموطنان قبل از انتخاب گرجستان برای تحصیل به دقت همه جوانب را بررسی و سپس تصمیم آگاهانه اتخاذ نمایند. در غیر این صورت ممکن است مانند برخی از علاقه مندان به تحصیل که این تجربه تلخ را داشته اند، زیانهای جدی مادی و معنوی و پشیمانی متوجه آنان گردد.

 

۴- توصیه می‌گردد متقاضیانی که جهت دریافت برخی خدمات از قبیل ثبت نام در دانشگاه‌ها، افتتاح حساب بانکی، اخذ اقامت دانشجویی و ... به افراد و موسسات مختلف مراجعه می‌کنند، ضمن تحقیق در خصوص این افراد و هزینه‌های پرداختی، حتی الامکان نسبت به انعقاد قرارداد کتبی با آن‌ها اقدام نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما